Kontakt
Kontakt mailowy krakownowahuta@zhp.pl
Składki członkowskie
W 2025 składka członkowska ZHP dla osób z przydziałem służbowym do Hufca ZHP Kraków-Nowa Huta wynosi 85 zł kwartalnie, 340 zł jeśli płatne z góry za cały rok.
Składkę należy wpłacić do 20 dnia kwartału, odpowiednio:
20 stycznia 2025 r.
20 kwietnia 2025 r.
20 lipca 2025 r.
20 października 2025 r.
LUB
w pierwszym kwartale za cały rok z góry.
Nie opłacenie składki w terminie powoduje usunięcie z systemu TIPI oraz brak ochrony ubezpieczeniowej.
Zuchy i harcerze opłacają składki w swoich gromadach i drużynach, a instruktorzy bezpośrednio w hufcu (przelewem na konto główne Hufca).
W przypadku opłacania składki na konto hufca, bądź odpowiednio na konto śródroczne szczepu, do którego ma się przydział, treść przelewu powinna brzmieć: „Składka członkowska NAZWISKO IMIĘ – opłacany rok czy kwartał” (przykład: składka członkowska MARIUSZ ZARUSKI – 2025 IV-VI)
Konto hufca
Konto: mBank nr 27 1140 1010 0000 3912 3300 1001
Związek Harcerstwa Polskiego Chorągiew Krakowska
Dane do faktur
Związek Harcerstwa Polskiego Chorągiew Krakowska
ul. Karmelicka 31
31-131 Kraków
NIP: 676 234 15 99
- Ponieważ pod jednym NIP-em obecnie są dane wszystkich hufców, dlatego za każdym razem sprawdzajcie dane!
-
Nazwa organizacji, tj. „Związek Harcerstwa Polskiego” musi być napisana przed nazwą Chorągwi.
Rozliczenia Szczepów
Rozliczenia szczepów w każdą pierwszą środę miesiąca w godzinach 18:00-20:00 w lokalu hufca.
Oddając rozliczenie proszę pamiętać, aby dostarczyć:
- raport kasowy w wersji drukowanej oraz elektronicznej (przesłany na adres mailowy Komendy Hufca)
- dokumenty kasowe: faktury wraz z załącznikami (listy odbioru, listy obecności), dowody wpłaty na konto, wypłaty z bankomatów,dokumenty akcji zarobkowych
- rozliczenia biwaków
- faktury przelewowe i płacone kartą płatniczą
- wykaz zakupionego sprzętu na dany miesiąc (gdy został zakupiony sprzęt pow. 50zł)
- Dokumentacja finansowa z poprzedniego miesiąca musi dotrzeć do hufca najpóźniej w dniu rozliczenia szczepu w hufcu.
- Nie ma możliwości rozliczenia faktur z opóźnieniem (np. faktur styczniowych w marcu) – faktury te nie będą przyjmowane. W tym przypadku należy wziąć ze sklepu duplikat faktury z datą na obecny miesiąc.
- Nie będą przyjmowane również faktury z błędnymi danymi nabywcy.
- Faktury obijamy w lewym górnym rogu pieczęcią szczepu
- Faktury opisujemy: co? kiedy? na co? w jakim celu? zostało zakupione / zużyte / wręczone (nagroda).
- Pod opisem faktury muszą być dwa podpisy osób potwierdzających (np. komendant i skarbnik szczepu)
- Do każdej faktury za konsumpcje, kino, basen itp – potrzebna jest imienna lista obecności (z podpisami uczestników)
- Do każdej nagrody powyżej 10 zł – lista odbioru nagród
- Z rozliczeniem przynosimy również potwierdzania wypłaty środków z bankomatu oraz przekaz pocztowy – potwierdzenie wpłaty na konto.
- Aby rozliczyć bilety lub paragony za przejazd – robimy listę pt. „zwrot kosztów podróży” (lp, imię nazwisko, kwota, podpis potwierdzający zwrot pieniędzy)
- Bilet PKP (ważne aby był z NIPem PKP) – jest dokumentem finansowym, opisujemy jak faktury za przejazd, najlepiej bilet przyczepiony do kartki A4 i na niej opis. Zalecane jest jednak kupowanie biletów na fakturę.
- Przy zakupie sprzętu powyżej 50 zł należy uzupełnić plik „Wykaz zakupionego sprzętu” i podesłać go na maila Komendy Hufca. Należy dokonać kserokopii lub skanu faktury, na której znajduje się zakupiony sprzęt i dostarczyć mailowo/osobiście do skarbnika hufca.
Biwaki
Krótka instrukcja obsługi biwaku ze strony formalnej
Zbiórki publiczne
Zbiórki publiczne prowadzimy na podstawie pozwolenia 2015/959/OR – „Zbiórka publiczna nowohuckich harcerzy”.
Wniosek o udzielenie zgody na zbiórkę publiczną wysyłamy do Komendy Hufca na adres mailowy Komendy
minimum 3 dni przed akcją
Po otrzymaniu zgody na zbiórkę od Komendy Hufca można przystąpić do przeprowadzenia akcji.
1. Wszyscy kwestujący muszą posiadać identyfikatory
Na identyfikatorze muszą się znajdować następujące informacje:
– imię i nazwisko zbierającego
– nazwa zbiórki – ZBIÓRKA PUBLICZNA NOWOHUCKICH HARCERZY
– cel zbiórki – prowadzenie całorocznych zajęć oświatowo-wychowawczych formami pracy charakterystycznymi dla ZHP; podejmowanie działań z zakresu pomocy społecznej; dofinansowanie obozów letnich, zimowisk i biwaków
– organizator – Związek Harcerstwa Polskiego Chorągiew Krakowska Hufiec Kraków-Nowa Huta
– numer zbiórki publicznej – 2015/959/OR
– termin i miejsce prowadzonej zbiórki.
2. Datki zbierane są do nieprzeźroczystych, zaplombowanych skarbon, opisanych informacjami:
– nazwa środowiska kwestującego (szczep, drużyna itp.)
– nazwa zbiórki – ZBIÓRKA PUBLICZNA NOWOHUCKICH HARCERZY
– cel zbiórki – prowadzenie całorocznych zajęć oświatowo-wychowawczych formami pracy charakterystycznymi dla ZHP; podejmowanie działań z zakresu pomocy społecznej; dofinansowanie obozów letnich, zimowisk i biwaków
– organizator – Związek Harcerstwa Polskiego Chorągiew Krakowska Hufiec Kraków-Nowa Huta
– numer zbiórki publicznej – 2015/959/OR
– termin i miejsce prowadzonej zbiórki.
3. Biorący udział w zbiórce muszą być regulaminowo umundurowani, w przypadku osób niepełnoletnich obecny musi być opiekun.
Zbiórkę rozliczamy u Skarbników Szczepów dostarczając protokoły przeliczenia pieniędzy oraz w przypadku wpłaty pieniędzy na rachunek bankowy Szczepu/Hufca, potwierdzenie z banku.
Dokumenty do pobrania
Wszystkie dokumenty są też dostępne w e-Biurze Hufca
Wzór dokumentu | Rozszerzenie | |
Raport kasowy | XLSX | Pobierz |
Wykaz zakupionego sprzętu | XLS | Pobierz |
ODS | Pobierz | |
Zbiórki publiczne | ||
Zgłoszenie zbiórki publicznej | DOC | Pobierz |
Protokół z przeliczenia pieniędzy (samoliczący – kliknij dwukrotnie w tabelę) | DOCX | Pobierz |
Protokół z przeliczenia pieniędzy | Pobierz | |
Inne | ||
Instrukcja Lefthand dla kwatermistrzów HAZ i HAL | Pobierz | |
Lista odbioru nagród | XLS | Pobierz |
Biwaki Dokumenty biwaków |
* W drukach nie należy zmieniać rozmiaru ani rodzaju fontów.